lördag 20 augusti 2011

magen protesterade!

I onsdags flyttade jag.
Totalt tog resan 36 timmar om man räknar med all väntetid. Eftersom jag dagarna innan verkligen inte klarat av att hålla mig borta från sötsaker så bestämde jag mig för att testa att äta kolhydrater under hela dagen. Det blev bl a smörgåsar, blåbärshavrekakor samt en rulle mentos i matsäcken. Det var gott. men jag blev inte mätt för fem öre. Hela dagen satt jag och mumsade på smörgåsar och kakor.

Efter några timmar fick jag jätteont i magen. krampaktigt och mycket gaser, magen var enormt uppsvälld!
Det var nåt av det värsta jag varit med om. Jag hade så fruktansvärt ont i magen och det höll i sig hela natten och sent inpå eftermiddagen därpå.
Då bestämde jag mig en gång för alla: ALDRIG MER KOLHYDRATER!
För jag vet ju att smärtorna beror på allt bröd jag stoppade i mig. Fy fan för den smärtan alltså, den unnar jag ingen!

Så från i onsdagskväll (när jag började få ont i magen) äter jag enligt lchf.
Än så länge har det gått hur bra som helst.

Det hjälper så enormt mycket att jag är hemma med familj och vänner igen.
De sista veckorna i norge så mådde jag inte bra.
Jag kände mig ensam och var inte motiverad till någonting. All min fritid kretsade kring vad jag skulle äta.

Nu är jag äntligen tillbaka i normala vanor, där jag helt enkelt inte har tid att tänka på mat dygnet runt. Jag umgås med vänner, går promenader, shoppar, ser på tv tillsammans med min familj.... Ja ni vet.
Det går så mycket lättare när jag hela tiden har människor omkring mig.

Just nu har jag dock ett ganska starkt sötsug (jag vet att det ligger både lakrits och marshmallows i skafferiet) men jag tänker inte ge efter. Dessutom ska jag strax kila iväg på en promenad med en kompis, så håller jag bara ut tills hon dyker upp så ska jag nog klara av kvällen :)

Åhh, det är så härligt att vara hemma igen! Jag har verkligen så mycket energi och motivation nu!

Nu ska jag ta och kika in på några av de andra bloggarna som är med i 100-dagars-utmaningen, medans jag väntar på att min promenadkompis kommer och hämtar upp mig. Blir alltid lite extra motiverad när jag ser hur duktiga alla andra är!

kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar