måndag 6 februari 2012

nystart!

Nu kör jag igång och börjar blogga igen (mest för min egen skull, om någon annan läser så är det bara en bonus :)!
Om jag tar en kort tillbakablick över hösten så kan man säga att det började kaotiskt och slutade ganska bra. Jag kom igång med träningen riktigt riktigt bra! Idag känner jag mig faktiskt beroende, mår dåligt om jag kommer iväg till friskis mindre än tre dagar i veckan. Underbart! Och jag märker på kroppen att jag blivit starkare och faktiskt även lite smalare midja. dock har jag varit sjuk ett tag nu, så idag blir första träningspasset på några dagar.
När det gäller maten så har det dock inte gått bra. Fram och tillbaka med lchf.
jag VILL äta lchf men jag klarar inte av att hålla mig borta från sockret. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare..?
Vill inte köra lchf fullt ut, med mycket fett, eftersom jag med stor sannolikhet kommer fuska och äta socker och på så vis gå upp i vikt. men att varken äta kolhydrater eller fett funkar ju inte heller... Jag hatar även att laga mat, så mina måltider består ofta av ägg i olika former och fil, proteinpulver... ja, och en massa godis såklart!

men från och med idag ska jag anstränga mig lite extra! Inget godis!!!
Vi får se hur länge jag håller ut :)
Såhär ska veckan se ut:
måndag- skivstång intervall 75 minuter
tisdag - yoga 60 min
ons- box 90 min
tor- vilodag
fre- skivstång 60 min + cykla 15 min
lör- vilodag
söndag-skivstång intervall 75 min

När det gäller maten så är det lågkolydratskost som gäller. En vanlig dag kan se ut såhär:
frukost kl.08: kaffe med lite mjölk. 1 kokt ägg, fil+kvarg+keso med kanel.
mellanmål: whey-80 (proteinpulver)
lunch: om jag är duktig blir det ett lagat mål, typ lax och broccoli eller lchf-pannkakor. annars äggröra på 3 ägg, smör, philadelphia och lite keso till det.
mellanmål: kaseinpulver (proteinpuler, jättegott att göra pudding av!)
(träning)
mellanmål: whey 80
middag: fil+kvarg +keso med hallon eller kanel.
Övrigt: obegränsat med grönt te!

på fredag eller lördag får jag äta precis vad jag vill, precis hur mycket jag vill!
Om jag klarar detta i två veckor så ska vi se om jag kanske kan köra igång med periodisk fasta också.. mer om det i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar